Nutrične vyvážený jedálniček? Skúste tieto 4 triky!

11. marca 20200
health.jpg

Jednou z myšlienok nás, v Body Clinic je, že každý organizmus je jedinečný, a preto si nevyhnutne vyžaduje individuálny prístup. Vytvoriť dokonale vyvážený stravovací plán, prepracovaný do najmenších detailov, dokáže vytvoriť len skúsený a profesionálny výživový poradca.

Avšak, k tejto dokonalej symbióze vitamínov, minerálov, bielkovín či zdravých tukov dokážete jednoduchými stravovacími návykmi prispieť aj vy sami. Pomocou akých krokov si viete vybudovať minimalistické, no maximálne zdravé stravovacie návyky? 

#1 Jete to, čo vidíte!

Počuli ste už o teórii, že jete to, čo máte práve v zornom uhle vášho pohľadu? S týmto tvrdením môžeme len súhlasiť. Skúste si do misky na kuchynskej linke položiť čerstvé jablká alebo pomaranče. Myslíte, že vám tam vydržia dlho? Takýto nenápadný zdravý zvyk viete úplne jednoducho aplikovať aj na kohokoľvek. Príbuzných, návštevy aj vaše deti. No a v prípade, že cestujete alebo balíte deťom do školy desiaty, stačí toto ovocie umyť, nakrájať a prihodiť k desiate. Na 100 % ho nedonesú naspäť domov. Doobedie je navyše najvhodnejší čas na konzumáciu ovocia.

#2 Semienka a oriešky

Tieto pochutiny sú skvelým spôsobom, ako do nášho tela dostať nielen zdravú formu omega-3-mastných kyselín, ale aj mnoho antioxidantovvlákniny. Vlašské orechy, arašidy, lieskovce či mandle a slnečnicové, tekvicové, ľanové alebo vynikajú chia. Navyše, chutia skvele a sú dokonalou minimalistickou ozdobou vášho každodenného jedla. A povedzme si na rovinu, krajšie jedlo aj chutí lepšie, nech je akékoľvek.

vlaske orechy mandle kesu orechy piniove orechy na stole

#3 Zelenina pre lenivcov

Máte pred sebou rušný týždeň v práci? Po práci sa vám už nechce nič robiť? Nestíhate si variť domácu a zdravú stravu? Tajomstvom tých, ktorí si dennodenne varia doma je, že si všetko pripravia za jednu či dve hodiny počas víkendu. Najväčším problémom a zabijakom času je pravdepodobne očistenie koreňovej zeleniny. Ako si ju však pripraviť bez toho, aby do niekoľkých dní zvädla a stratila svoju chuť?

Prezradíme vám malý trik! Zeleninu očistite, poukladajte do zaváraninových fliaš, zalejte čistou vodou a uložte do chladničky. Teraz sa asi pýtate, či následkom takéhoto uskladnenia  nie je degradácia vitamínov v zelenine. Niektoré vitamíny, ako vitamín C alebo D, strácajú na intenzite. Ostatné zložky v zelenine však dokáže kompletne degradovať iba teplo, kyslík a svetlo. Rovnako skvelým nápadom je aj mraznička.

#4 Sladké  a slané pokušenie

No a teraz prichádzajú na rad dve najväčšie pokušenia – sladkosti a „slanosti“. Ako sa teda popasujete s neutíchajúcou chuťou na sladké alebo slané? Hovorí sa, že hlad je len prezlečený smäd. Úplne základným pravidlom pri takýchto pohnútkach je ako inak pohár čistej vody či šálka čaju.

Smäd ste síce zahnali, no pokušenie pretrváva? Miesto akýchkoľvek iných sladkých pochutín si zabezpečte prísun vysoko % horkej čokolády, ideálne v malých 10 – 20 g baleniach Nezabúdajte, že jete to, čo máte práve na očiach. Do skrinky s potravinami si preto na viditeľné miesto poukladajte miesto gumených medvedíkov kvalitnú horkú čokoládu, či krabicu voňavého zeleného čaju.

susene ovocie kiwi pomaranc grep cerveny pomaranc

Rovnako je to aj so slanými chipsami alebo chrumkami. Jednoducho ich vymeňte za vyššie spomínané oriešky a semienka. Uvidíte, že pre nezdravý junkfood sa vám nebude chcieť chodiť a oriešky budete mať akurát po ruke. Samozrejme by ste si mali dať pozor na množstvá a o misku sa podeľte s ostatnými členmi rodiny.

Chcete sa naučiť zdravo stravovať a efektívne schudnúť bez neželaného jojo efektu? V tom prípade je potrebná komplexná analýza vašich stravovacích návykovživotného štýlu na úrovni makroživín. Preto neváhajte a rezervujte si termín vašej úvodnej konzultácie u niektorého z našich výživových poradcov.


Komentovať

Tvoj e-mail nebude uverejnený. Povinné polia sú označené *